7 octombrie 2008

Calendarul manifestarilor populare traditionale

Mie imi plac evenimentele gen targuri, expozitii, prezentari, manifestari, etc. Problema e cum sa aflu de ele inainte ca ele sa se intample si sa vad la teveu la stiri ca "azi a avut loc in localitatea x targul verii... ". Exista 1-2 siteuri de pe unde mai aflu de evenimente de gen de prin Bucuresti. Dar ceva de pe la sate, despre manifestarile populare traditionale nimic. Nicio informatie nici despre un festival al branzei, al vinului, ceva aniversari satesti sau traditii ale locului. Orice informatie gasesc e ori partiala, ori de acu cativa ani. Nicaieri un loc cu toate manifestarile astea, un anuar de aceste gen. Si am cautat destul si pe Google si prin librarii. Ce am gasit mai rasarit in domeniu a fost un calendar al manifestarilor medievale. Bun si ala decat deloc.

Ma gandeam sa incep sa adun date despre manifstarile de acest gen dar necesita mult timp si alergatura, ori eu nu prea am cand sa ma ocup de asta. Cel putin nu singur. Poate daca am fi mai multi sa ne adunam si cu ce poate fiecare sa adunam informatiile la un loc si sa scoatem un calendar al manifestarilor populare traditionale romanesti. Daca mai are cineva si niste cunostiinte pe la un muzeu al taranului/satului sau pe la ministerul culturii sau etnografi ceva ar fi si mai bine. Un astfel de material ar prinde bine nu numai pentru cei ca mine, pasionati de aceste evenimente, dar si pentru turism si popularizarea evenimentelor. Strainii ar aprecia un astfel de ghid.

Daca cineva doreste sa se implice sau are alte idei/sugestii astept mesaje.

Un comentariu: