6 octombrie 2008

Symbol si paine

Am fost sambata intr-un tur pe la 2 evenimente din Bucuresti: "Noul Renault Symbol" si Festivalul Painii. In drum spre prima am surprins si o imagine amuzanta.

Ideea a fost sa vad si eu ce e de noul Symbol. Precedentul nu m-a incantat prea mult. Era o masina decenta dar prefer Loganu' in fata lui. Am fost la o reprezentanta Renault de la iesirea Cora Pantelimon. Buluc maxim. De la intrare. Peste 70% erau over 60. Auzisera ca se da masina gratis si au venit toti. Nu mai exista niciun premiu d-ala instant pentru taloanele din presa. Am surprins si o conversatie intre 2 babe pe tema aceasta. Una se plangea celeilalte: "Nici nu mai am ce face cu talonu' asta. Am platit si transportu' pan' aici". Toti completau hartii de drive-test pentru castigare masini. Era ditai teancu deja cand am venit eu pe la 12. Am completat si eu daca tot era la moda. Langa mine era un tataie care luase si buletinul sotiei sa completeze si pentru ea o hartie. Sa ia toata familia daca tot e gratis. Fara numar, fara numar.

Cat am stat acolo n-am vazut totusi niciun drive-test. Masinile stateau linistite in fata reprezentantei. Una n-a plecat.

In timp ce ma holbam pe la ce masini mai erau p-acolo au venit niste cutii cu premii. Instant au mirosit astia mai in varsta ca e rost de gratuitati si s-au asezat la traditionala coada. Era o coada care serpuia tot magazinul pentru pixuri si snururui de gat pentru agatat telefonul. Dar daca e gratis vrea tot romanul.

Revenind acum la masina din centrul evenimentului, noul Symbol, m-am uitat si eu vreo cateva minute bune pe la ea. Nu mi-a spus nimic. Plastice ieftine aruncate aiurea. Un interior neprietenos cu spatiere si functionalitate redusa. Singurul aspect care mi-a placut a fost design-ul exteriorul. Parca au mai nimerit si niste proiectanti mai treji cand au lucrat la modelul asta spre deosebire de orice alt Renault (doar sa vad spatele la noul Laguna si imi cade fata). In cazul modelului de fata parca mai are o linie inteligibila exteriorul. Spatele chiar arata interesant. Niste blocuri optice bine evidentiate si proportionate fata de restul caroseriei. Se pare totusi ca modelul a avut succes printre vizitatori. Un tataie la vreo 70 ani si-a comandat unul chiar cand eram eu acolo.

Am plecat d-acolo, lasand batraneii sa se lupte pe premii si m-am dus in parcul national la Festivalul Painii. Mai fusesem acolo si anul trecut. Aici alti pensionari bulucindu-se la gratuitati. Parca sunt peste tot. N-ai loc de ei nicaieri.


M-am plimbat vreo juma de ora pe acolo. Erau de toate. Paine in toate felurile si in toate dimensiunile. O mostra in poza de mai sus. Erau prezenti si cei de la muzeul agriculturii cu o prezentare a testului. Interesanta mai ales ca era si cu demonstratie live de coacere traditionala a painii la test. Mai jos vedeti o imagine cu pregatirea testului.


Una peste alta, a fost mult mai placut decat la bulucul de la Renault.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu