30 octombrie 2008

Turismul, agentiile si turistul

Weekend-ul trecut am ajuns si la targul de turism de la Romexpo. Miscarea a fost slabuta. Se simtea ca oamenii vroiau sa plece naibii acasa mai repede. Asta pentru ca am fost duminica deoarece sambata s-a dat totul peste cap cand ochii mei au dat de afisul de pe pavilionul central care anunta METRO Expo 2008.

Am iesit de la targ cu pungile pline de pliante si am carat dup-aia la ele de parca aveam pietroaie. Care mai de care mai colorate si impopotonate. Sa-ti ia repede ochii. Tot ce lipsea din ele era esentialul. Adica informatia concreta. Detaliile despre oferte. De ce se intampla asta? Pentru ca, dupa cum am observat si la ultimul targ imobiliar de la World Trade Plaza, toti cauta sa isi faca o baza de date cat mai mare. Si toti iti spun sa le trimiti lor mail sau iti iau datele de contact pentru a iti furniza mai multe informatii. Deci hartiile pe care ti le dau ei spun nimic sau chestii generaliste si pentru detalii trebuie vorbit direct cu sursa.

Deci dupa o frunzareala rapida a hartoagelor carate de la targ, DB a sugerat ca mai bine ne-am uita pe net pe la agentiile turistice sa vedem cam cum se prezinta situatia la oferte de revelion. Din pagina in pagina am dat si peste urmatoarea:


E o oferta care costa vreo 390 euro pentru Turcia parca. Asta la prima vedere. Dar cand intrii sa vezi detalii si dai de lista de servicii neincluse incepi sa aduni serios la aia 390 initiali. Eu m-am intrebat dupa ce am citit-o daca hartia igienica e inclusa si daca da, cate suluri. Pai doar la o privire fugitiva mai adaugi cel putin jumate peste suma de baza. E ca si cum ti-ar da doar o caroserie de masina cu volan, geamuri, faruri si scaune. Vrei turometru, dai banu'. Vrei stergatoare, cotizezi. Vrei semnalizare, dai iar banu' sau faci cu mainile pe geam si tot asa.

Dar ce m-a lovit cel mai dur e ca nu sunt incluse bacsisurile pentru ghizi si soferi. Aici am ramas perplex. Cum s-au gandit sa specifice asa ceva? Banuiesc ca le-a atras cineva atentia sau a intrebat dinainte. Dar bacsisul aluia de-mi cara bagajul la hotel e inclus? Ca de ala nu spune nimic. Il trimit direct la insotitorul de grup (excursia avea si asa ceva) sau ii cer bon fiscal si se poate deconta?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu