2 decembrie 2008

Am ales neschimbarea

M-am reintors. Am plecat cu intentia de a ma relaxa prin Alba, eventual spre un munte, si de a ajunge pe 1 la Alba-Iulia sa vad ce ni se pregateste pentru aniversarea de 90 ani de la marea unire. Am ajuns in Cluj. D-acolo am urmarit si mersul treburilor referitor la alegeri. Nepunandu-mi nimeni la dispozitie un elicopter, n-am avut cum sa votez duminica. Nu ca as fi avut cu cine. Nu ma simt reprezentat de niciunul. Pentru ca eu nu am avut niciun drept de a ii selecta pe cei ce mi-i doresc pe lista. Oricum, dupa rezultatele auzite sunt forate confuz. Cum castiga un candidat? Castiga doar cei cu peste 50% si restul sunt redistribuiti? Adica avem parte tot de liste si de 5-6 oameni care de fapt au fost alesi direct? Pai in cazul asta e clar ca intre cine trebuie in parlament. As vrea sa vad o lista finala cu parlamentarii si colegiile in care au candidat ei dupa ce se termina toata frasuneala asta cu numaratoarea si redistribuirea.

Dupa spusele majoritatii, avem parte de un lucru bun: nu a mai intrat PRM in parlament. Nu a mai intrat pentru ca si-a pierdut electoratul. Incercand o apropiere de Basescu i-a pierdut tocmai pe aceia care vedeau in PRM partidul antibasescian si antisistem. O mare infrangere pentru PRM mi se pare nu ca ei nu intrat in parlament ci ca a intrat UDMR si ei au ramas p-afara. Probabil va ajunge si PRM in situatia PNTCD. Mai stie cineva ceva de ei? Mai exista? Au candidat la aceste alegeri? Cred ca s-au reprofilat spre asociatii non-profit.

Vom asista zilele viitoare la tot felul de intoarceri de situatie, de negocieri, de taraganari si tot asa. Toti vor lua parte la impartirea ciolanului. Conteaza doar cine va avea cutitul pentru a-l imparti. PNL a avut aceasta onoare pana acum. Cu sprijin tacit din partea PSD. Tariceanu ar dori sa continue sa fie macelarul. Partidul la fel. PSD e in opozitie. I-a fost greu sa ajunga la o parte mare din ciolan. Pe final de mandat s-au mai reglat parghiile prin sprijinul tacit acordat guvernului. Dar tare ar vrea sa fie ei maharii. PD s-au decis ca nu e bine cu alianta DA. S-a ales praful de dreptate si adevar. Bazeus a zis ca trebuie sa treaca in opozitie. Le-a fost cam greu sa lase conducta cu bani pe mana altora dar au mers pe mana lu Bazeus. Si parghiile pentru a ajunge la bani s-au ingreunat. Li s-a alaturat si o parte din PNL si s-a ajuns la PDL. Toti mergand pe mana lui Bazeus. La Bucuresti au pierdut. Si chiar urat. Sa mai stea alti 4 ani in opozitie nu e o varianta prea buna. Sa stea iar la mana altora pentru robinetul cu bani. Ce ma bucura pe mine e ca UDMR nu va mai putea avea rolul de curva politica pe care l-a indeplinit atat de bine de prin 96. Pur si simplu nu e nevoie de UDMR pentru majoritate. Si daca vor intra totusi la guvernare, vor trebui sa-si tina ciocul mult mai mic decat pana acum cu privire la autonomie, limba maghiara si alte ungurisme.

Cel mai plauzibil pare acum tot o solutie de compromis cu Tariceanu premier si cu Bazeus favorit pentru prezidentiale. Si asta din simplul motiv ca nu are contracandidat. Nu vad pe nimeni de la PNL sau PSD care sa poata candida cu sanse reale in fata popularului Bazeus.

3 comentarii:

  1. ale politicii valuri...dambovitene...cine stie ce va mai fi. in fine, noi sa fim sanatosi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ca nu ai venit in ALba, ca nu prea ai fi avut mult ede vazut. Eu nu mai ies din casa de 1 decembrie de cativa ani. Acelasi scenariu se intampla in fiecare an.

    RăspundețiȘtergere
  3. din pacate am ajuns si la alba-iulia. nimic interesant. o sa scriu mai tarziu despre ce am vazut.

    RăspundețiȘtergere