2 decembrie 2008

S-au aniversat 90 ani?

De 1 decembrie am ajuns si la Alba-Iulia. De fapt asta a fost si scopul plecarii din Bucuresti. Ma asteptam la ceva fastuos cu ocazia jubileului de 90 ani de la unire. Din diverse cauze nu am reusit sa ajung mai devreme de 13 in oras. Dar din ce am observat, nu pierdusem nimic. In momentul ajungerii mele erau defilarile ansamblurilor populare din diverse zone ale Romaniei. Era ceva ingramadeala pe marginea bulevardului central pe unde era defilarea. Si eu credeam ca acolo e stransa majoritatea populatiei. Toti devoratori de manifestare culturala. Ma inselam.

Cum era aproape ora 2, foamea incepuse sa ne dea tarcoale. Nu halisem nimic toata ziua. Asa ca mirosul ne-a ghidat spre locurile cu d-ale gurii. Aici era adevarata multime. Buluceala adevarata. Petrecere campeneasca. Cred ca tot Ardealul era ingramadit in bucata aia de pamant (vedeti mai jos niste poze).

marele micmarele mic

Erau toate tipurile de mancare la gratar: friptane, mici, carnati, pui, etc. Ca doar asa-i place romanului, sa sarbatoreasca prin umflarea matului. Ce m-a surprins placut a fost dimensiunea micului. Era micul cat carnatul (vedeti in poze mai jos). Si asa era la toti comerciantii. Cat credeti ca era? 2 lei/bucata. Si chiar merita atat.

buluceala la unirebuluceala la unire

Deci toata actiunea din capitala unirii era la haleala. Nimic special din partea organizatorilor. Tocmai, oferta lor pentru populatie in aceasta zi a fost tot pentru mat. Sarmale si vin gratis. Si acolo se calca lumea in picioare. Mai ales ca e gratis si romanului ii place orice e gratis. Si am inteles ca si la Bucuresti a fost plictiseala maxima: aceleasi tacuri, aceleasi harburi vopsite, nimic special la jubileu. Bine ca ceata i-au scutit p-aia de la aviatie de un zbor plictisitor. Presimt ca si la 100 de ani o sa avem aceeasi desfasurare a manifestarilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu