28 februarie 2009

Observatii de spectator

Saptamana tecuta, intr-un troleu, am prins o discutie radiofonica intre ascultatori si presedintele executiv al Stelei, Valeriu Argaseala. Data fiind tehnologia de ultima ora dintr-un troleu bucurestean de generatie veche, nu am auzit prea clar toata discutie. Doar ce mai spicuiam printre randuri. In majoritate erau intrebari tehnice, despre echipa si alcatuirea ei. N-am apucat sa prind emisiunea si acasa, pentru ca as fi avut si eu niste intrebari mai la obiect pentru domnul Argaseala, mai pe partea administrativa, aia de se pricepe el cel mai bine. Asa ca o sa i le adresez aici

"Domnule Argaseala, nu va iau cu alcatuirea echipei, transferuri si alte alea. Nu cred ca intra in atributiile dumneavoastra. Daca antrenorul/patronul asta a vrut, asa sa fie. Mie mi se pare un lot subtire, fara valoare, fara dubluri pe posturi si fara perspectiva. Sper sa-mi demonstreze contrariul. S-acu sa trecem la niste intrebari pe domeniu dumneavoastra, niste intrebari pe partea administrativa, de organizare.

In primul rand vreau sa va intreb daca stiti cum se face accesul in stadion. Aceesul publicului de rand. Daca nu stiti, va spun eu. In primul rand dai de o gramada mare de oameni la intrarea in complex. Asta merge mai rapid. Dar urmeaza incercarea maxima: gramada de la portile stadionului. Aici esti mort. Aseara am astepta vreo 15 minute doar in mormanul asta de oameni. Am intrat pe stadion la fix pentru a ma bucura alaturi de fani: daduse Vaslui gol. Nu l-am prins. Decat bucuria de dupa. Si, desi avem tabela noua, nu dam si reluarile la golul adversarului. Nu putem sa luam totusi o masura pentru a imbunatati problema accesului? Si sa dam totusi toate fazele in reluare pe tabela? Macar la pauza daca nu in timpul jocului. Sa nu mai spun ca softul tabelei esta jalnic. Culori prost alese, minatarul mai mult nu merge decat merge, nu se afisaza minute de prelungire, etc.

Daca tot suntem la capitolul acces in stadion, sa va intreb si despre iesirea din stadion. Nu stiu daca ati apucat vreodata sa vedeti dar va recomand sa stati dupa ce se termina meciul in loja si sa vedeti cum decurge prcesul de evacuare. La tribuna 2 e jalnic. 80% din oameni se inghesuie pe 2 scari. Ieri mai ramasesem doar noi si moldovenii in tribune. Si noi cred ca am ramas mai mult ca ei. Eu nu-mi dau seama cum ati primit aprobarea Uefa. Evacuarea in caz de urgenta la tribuna 2 se poate face doar pe teren.

Va voi aduce acum aminte despre o problema mai veche care a ramas probabil doar in stadiul de discutii. Acum ca e criza, cu atat mai mult. E vorba de acoperirea stadionului sau niste lucrari de modernizare. Acu vreo 2-3 ani era subiectul de frunte. Tot erau diverse planuri, studii, machete. Ne vedeam deja pe un megastadion. Si tot ne ploua-n cap. Daca se doreste si marirea pauzei dintre reprize la 20 minute e si mai dureros. Inca 5 minute de inghet sau stat sub dogoarea soarelui pentru fraieri. Si tasnitoare nu mai sunt. Nici aici nu inteleg decizia de desfiintare a lor. Ce ne mai puteti spune despre aceste lucrari de modernizare a stadionului? Ma refer aici si la scaune. Unele raduri au inceput sa se dezintegreze, sa o ia la vale ca dealu'. Ar trebui totusi refacute.

Sa va intreb acum si de securitate. Sezonul trecut aveam de-a face cu BGSu. Sincer ma simteam mai in siguranta. Aveau alta prestanta fata de actualii zmarandei. Si o alta mica problema. Eu am abonament pe mijlocul tribunei 2. Fix la linia de centru. Si sus de tot. Cu 2 randuri sub cabina prevazuta pentru camere de filmat. Problema e ca in timpul campionatului, acolo iau loc diverse specimene de suporteri. Aiia zgomotosi, scuipatori de seminte in capete. Cand aveam BGS, acolo statea unul din ei. Zmarandeii considera nesemificativ spatiul acela. Desi se poate urmari perfect toata tribuna. Nu putem pune un agent si acolo? Daca ei nu se prind ca e important locul, strategic sa-i zicem, nu le puteti transmite?

O ultima problema a fi cea a accesului in stadion cu diverse obiecte. Sa luam o umbrela. Nu e voie. Pai si ar trebui sa ma ploua ca pa caine? Nu ne creati si noua niste conditii decente (acoperire tribuna) si dup-aia sa interzicem umbrelele? Sunteti ca autoritatile bucurestene care iti ridica masina ca n-ai parcat-o regulamentar, de parca ai avea unde. Mai e si accesul cu cutii de carton. Cateodata se poate, cateodata nu. In functie de dispozitia patronului si de intelectul zmarandelului. Daca are o poarta de pazit, se crede Dumnezeu pe pamant. Nu vad care e problema ca vin cu o cutie de suc la meci. De ce sa fiu obligat sa iau un pahar de suc cu 4-5 lei din stadion?

Deci domnule Argaseala, v-am ridicat destule probleme. Daca sunteti stalpul clubului, dupa declaratia domnului Becali, v-as ruga sa va ocupati de ele. Numai bine. Macar spectatorul sa se simta decent tratat, ca jocul nu intrevede prea multe posibilitati de binedispunere."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu