7 martie 2009

Back from Budapest

M-am intors dintr-o vacanta binevenita la Budapesta. Ca sa rezum in cateva cuvinte pot spune ca suntem la ani lumina distanta fata de unguri. Din cam toate punctele de vedere.

Am parcurs 1860km de la iesirea pe autostrada din Bucuresti si pana la intoarcerea in acelasi punct. Sunt 840km din Bucuresti pana in Budapesta. Restul au fost plimbari prin si pe langa oras. Consumat 94.2 litri motorina ceea ce inseamna un consum mediu de 5l/100km. Excelent as zice. Viteza medie a fost 68km/h.

Plecarea a fost duminica dimineata. La 3. Ideala alegere. Drum gol, mers bun chiar si prin Romania. Doar niste probleme cu ceata intre Arad si Deva. Motiv pentru care am fost si oprit imediat dupa granita de niste politisti unguri pentru a-mi atrage atentia ca folosirea proiectoarelor de ceata e interzisa in Ungaria cand nu e ceata. Recomand plecarea catre Arad/Nadlac in weekend. Pe valea Oltului nu circula tirurui sambata duminica si in zilele de sarbatori legale. D-asta am facut doar 3 ore de la Bucuresti la Sibiu. Si 7 jumate pana la granita. Dup-aia am mers lejer prin Ungaria pentru a admira peisaj si pentru ca ajungeam prea devreme la hotel. Drumul dus a durat 11h. Dar se putea si mai bine daca mergeam in acelasi ritm ca in Romania. Si se putea, pentru ca in Ungaria ai pe unde.

La intoarcere a fost moartea. Bineinteles, de la granita incoace. De la Hungaroring pana la granita 2h jumate (230km). De la granita pana dupa Arad tot atat (60km). In primul rand am prins un accident la vreo 10km de Nadlac. Blocaj pe sosea, ambulanta, tot tacamul. Stat vreo 15 minute, timp in care am vazut ca nu prea mai venea nicio masina din spate. Ne-am dat seama ca politia devia cirulatia. Am aflat apoi ca prin camp. Mare noroca ca nu ploua. Era oricum noroi cat pentru un offroad veritabil. Era o coloana intreaga de tiruri si masini care mergea prin mijlocul campului. Am si un filmulet pe care-l voi posta in curand. La ajungerea intr-un sat erau toti iesiti ca la urs. Nu trec atatea masini pe la ei prin sat cu anii. Mai ales tiruri care n-au ce cauta p-acolo. Toata aventura aceasta a insemnat o ora pierduta. Cum toate astea nu era suficiente, micutii s-au gandit ca ar trebui sa decoperteze soseaua la iesirea din Arad. Cozi interminabile. Scapat d-aci dat peste alta belea: centura Arad. E brazdata de cai ferate. Si stai s-asteapta. Blestemat zilele si aici. Mai departe drumul a decurs cat de cat decent. Eternele probleme cu depasitul tirurilor. Mai ales intre Arad si Deva. Interminabil drum. Linii continue si viraje fara numar. Prima bucata de drum cu 2 benzi pe sens se intalneste d-abia pe langa Deva. D-aia ar fi bine sa existe 2 soferi. E monoton si exasperant drumul prin Romania. Am facut vreo 12h. Recomandarea mea e sa tranzitati in weekend Romania. Asta daca tineti la nervii vostrii si vreti sa ajungeti cat de cat linistiti dincolo de granita.

Cam atat despre drum. Voi reveni cu alte observatii si niste sugestii pentru o vizita cat mai reusita in Budapesta. Concluzia ramane aceeasi: suntem la ani lumina de ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu