Acu vreun an si ceva vroiam si eu sa incep o afacere de comert online. Au intervenit o serie de probleme si n-am mai ajuns pana acolo. Dar ma voi referi acum la implementarea unei platforme de comert online.
Punct de plecare: EStores.ro.
Ipoteza: client neinitiat in cautarea unei platforme cat mai simplu de administrat cat si de utilizat de viitorul client al magazinului.
Inca de pe prima pagina apar bine pozitionate cele 3 oferte de pachete. M-a intrigat ce inseamna instalare gratuita am dat un click pe detalii dar n-am aflat. Am aflat in schimb de tot ceea ce contine fiecare pachet. Se pot vizualiza si in paralel cele 3 pachete pentru a avea o mai buna imagine asupra feature-urilor oferite de fiecare. Totusi in pagina Ofertea Noastra unde sunt aratate cele 3 pachete in paralel, primul lucru care mi-a sarit in ochi a fost si prima linie din categoria preturilor: Instalare 100$. Pai nu scria mare Instalare GRATIS mai devreme? Deja eram confuz.
Am trecut apoi la Portofoliu pentru a vedea cu ce se mandresc baietii. Intr-adevar niste site-uri dragute, simplute, culori corespunzator alese pentru publicul tinta al fiecarui site si placute vederii unui neavizat. La Templates chiar se gasesc multe si pentru cat mai multe tipuri de afacere de comert electronic. Chiar am vazut vreo 2 ce s-ar fi potrivit cu tipul meu de afacere.
Ce am dorit sa stiu ar fi cum sta treaba cu implementarea sistemelor de plata online sau de plata in general. Stiu ca am cautat destule informatii cand am avut si eu nevoie. Am vrut sa vad ce pot gasi la cei de la EStores despre acest subiect. Nu am gasit decat o mentionarea faptului ca modalitatile de plata sunt oferite in toate pachetele. Din pacate nimic mai mult. Acest subiect al sigurantei platii atat pentru mine ca vanzator cat si pentru virtualul client cat si oferitrea unor modalitati de plata felurite este extrem de important. As sugera creerea chiar a unei categorii care sa descrie cat mai mult despre tot ce inseamna modalitatile de plata si implementarea lor. E foarte important ca eu, client, sa ma simt in siguranta.
Si pentru ca am mentionat aceasta descriere, as sugera ca la majoritatea feature-urilor oferite sa se ofere o scurta explicatie. Unii clienti chiar nu stiu ce inseamna toti acei termeni sau ce includ ei. Ei stiu doar ca vor un magazin online si au in cap vreo 2-3 chestii pe care le vor de la magazinul lor.
Interesanta mi s-a parut sectiunea Idei de afaceri. Cred ca ar putea fi putin dezvoltata in sensul ca un neavizat ca mine ar dori si ceva palpabil, ceva grafic, o imagine. E bine ca exista o descriere cat mai la obiect despre idee, piata si promovare dar as vrea sa vad si ideea pusa intr-un template. Sau in mai multe. Ar da o alta dimensiune propunerii si ar fi mai atractiva unui vizitator. Cred ca ar prinde mai bine la niste simplii vizitatori in cautarea de idei sau oportunitati. Eventual si o oferta sub forma unui pachet pentru o astfel de idee propusa.
In pagina de Contact am observat ca nu exista si un orar in care pot fi gasiti la telefon administratorii site-ului. Ar fi utile entru un potential client care ar dori mai multe detalii. Eu cel putin sunt genul care cauta informatii cat mai multe despre un produs inainte de a-l achizitiona. Daca vorbim si despre un produs ce sta la baza unei potentiale afaceri de-a mea, cu atat mai mult.
In dorinta de a vedea ce mi se mai poate oferi am dat un click pe suport tehnic. Pagina in care am fost trimis difera fata de template-ul initial. Si totul era in engleza. Credeam ca am nimerit gresit. Si nu exista niciun buton sau ceva de intoarcere in pagina principala. Decat clasicul back. Ar mai trebui lucrat putin aici, implementat cumva sa fie in tema site-ului si sa fie legat de acesta cumva.
La Ghidul investitorului in online am vazut o descriere mai detaliata a ceea ce inseamna o afacere de comert online. Din pacate nu am vazut si cum sunt implementate cele scrise acolo in serviciile oferite de catre EStores (ex: modalitatile de plata si plata online despre care am discutat mai sus).
In concluzie pot spune ca serviciile EStores acopera o mare parte din cerintele unui client de nivel mediu, nu foarte pretentios si dornic de a porni o afacere online. S-ar mai putea lucra la o mai buna detaliere a ofertei pentru un utilizator nefamiliarizat cu toata terminologia si background-ul din spatele unui site de comert online. Totodata s-ar mai putea lucra la partea de comunicare si la corectarea micilor neconcordante de pe site.
Deznodamant: eu as apela la serviciile lor dar doar dupa o discutie pentru clarificarea nelamuririlor semnalate de mine mai sus.
Acest articol este scris pentru concursul EStores.ro premiaza bloggerii !.
21 aprilie 2009
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu